Lite ledsamt är det nog allt...

Alltså nu är det alltså SISTA delen...det är något speciellt med serien om Mr Grey...det var första boken vi läste i BOKKLUBBEN. Då bokklubben bara bestod av tre tjejer som tyckte om att umgås <3
Här är första inlägget där jag överhuvudtaget nämnde bokklubben... Första träffen var i januari 2013, 5år sedan!!
Då käkade vi på Stäket, jag, Malin & Jane för att sedan gå och se en av Twilightfilmerna på bio...sen har det blivit mer än 30 böcker (31st) på dessa år och medlemsantalet har dubblerats! Jag är så tacksam att jag får vara en del av detta fantastiska gäng! Att se fram emot en träff var 6:e till var 8:e vecka är så himla härligt! Att bara få ha något att se fram emot, något som bryter av vardagen och låter en flyga fritt några timmar...För det är så det känns! Vi är alla fria att bara vara -att umgås, skratta och mysa!
 
Men nu är det alltså dags för BIO igen med bästa Bokklubben! Bord är bokat på Mat&Destillat för att sedan avsluta kvällen med en sista film med Mr Grey på bioduken. Hoppas bara inte närmare 3h mat och dricka gör en för trött en fredag ;)
 
Jag fick förresten höra att bokklubben uppskattas av fler än oss <3 UNDERBART! Fler som tar tips av våra böcker och läser böcker som de aldrig annars hade valt! Precis så är det för oss också! Vi hittar nya genre och nya vägar när en ny person väljer en ny bok -det är häääärligt!!
 
Om du har möjlighet så är mitt ABSOLUT bästa tips just -samla ihop ett gäng bokälskare och starta din egen bokklubb! Det är en fantastisk trevlig, underbar och framförallt nödvändig livsnjutning!
 
  (null)

Puss & Kram
 



Taggar: Fiftyshades, bokklubben, mrgrey;

Första tiden med MammaFitness

Nu har jag skrivit upp min kost 2 veckor på MammaFitness och den sista veckan har jag haft tillgång till ett kostprogram som jag utgått ifrån. Det som har varit bra (något som jag inte visste först) är att jag själv har fått komponera vad jag vill äta. De har en funktion som "räknar om" min dag utifrån det jag ska äta procentuellt (kolhydrater, fett  & protein). 
Men det som är finurligt är att jag kan äta vad jag vill bara jag håller mig utifrån de procent som är uppsatta för mig..Alltså hur mycket proteiner, kolhydrater och fett jag ska få i mig på en dag. Jag har testat flera recept och stött på både bra och mindre bra (läs goda & mindre goda) för de allra flesta recept har mättat mycket och smakat bra! Jag har fått fler förslag till nya måltider och sätt att komponera dem och framförallt kommit till insikt (en gång för alla) hur viktig frukosten är liksom att äta regelbundet för att hålla blodsockret i schack!
 
 Något som förundrar mig är att jag inte har känt något direkt sötsug! När jag plockade ihop kalaspåsarna med godis till Ellies kalas vattnades det såklart i munnen....men det där ordentliga sötsuget har inte kommit fram något alls! Men det har ju såklart att göra med att jag numer har ett stabilt blodsocker och jag är inte hungrig!
 
Nu kommer nästa steg i programmet -träningen! På onsdag får jag mitt träningsprogram som jag ska följa och kommentera varje dag. Jag lämnar också en kommenterar kring min kost/allmänt mående varje dag och en gång i veckan får jag feedback från dietisten. Nu ska jag också få feedback från min PT en gång i veckan!
 
Det märks på mina mått och på vågen, samtidigt som det verkligen inte känns som varken uppoffringar eller diet! En skön känsla att faktiskt hitta någonslags balans i livet <3
 
En av de viktigaste aspekterna med detta koncept är att det  INTE rör sig om någon svältdiet som många PT kör med! Mitt rekommenderade intag varje dag hamnar på 1672kcal, vissa dagar blir det lite mindre och vissa dagar blir det lite mer (men i så fall bara enstaka tiotal kcal över). Och kaloriintaget varierar såklart beroende på vilka mål du har! Jag behöver ju minska några kilon så därför äter jag med ett visst underskott.
 
Så när jag kört med träningsprogrammet ska jag ta mig en stark funderare om jag inte ska fortsätta med detta några månader till -allt för att skapa hållbara vanor för framtiden <3
 
Puss å kram
 
 
 
 
 
 
Taggar: kost, kostplan, mammafitness, pt, ptonline;

Nu gör vi det igen!

 
För fjärde året i rad är det dags att börja planera för årets Köpenhamnstrip med min fina vän Malin ❤️
 
Det som började som en "present" från mig till henne är nu tradition! Förra året förlängde vi tripen med ett halvt dygn och tog in på hotell! Det tänkte vi göra i år igen & nu är hotellet bokat ock klart!
 
Shoppa, shoppa & shoppa lite till och sen slappa med ett glas vin o beundra Köpenhamnsutsikten! Men i år ska vi nog välja en restaurang med lite mer omsorg så vi slipper ett hak som i fjol då vi fick sitta o vänta 1,5h (eller vad det nu var) på maten.., Du kan läsa mer om den trippen här (2017)! Eller om de tidigare åren här (2015) & här (2016)!
 
Men kanske har du några bra Köpenhamnstips till oss? Vi har ju våra favoriter o must-Go-to, men är såklart alltid öppna för nya förslag!
 
 
Det blir nog en och annan shoppingpaus...och då hoppas vi på strålande sol (i år igen) så att vi kan läska oss med varsin god Aperol.....
 
Puss å kram



Taggar: köpenhamn, tjejhelg;