Första tiden med MammaFitness

Nu har jag skrivit upp min kost 2 veckor på MammaFitness och den sista veckan har jag haft tillgång till ett kostprogram som jag utgått ifrån. Det som har varit bra (något som jag inte visste först) är att jag själv har fått komponera vad jag vill äta. De har en funktion som "räknar om" min dag utifrån det jag ska äta procentuellt (kolhydrater, fett  & protein). 
Men det som är finurligt är att jag kan äta vad jag vill bara jag håller mig utifrån de procent som är uppsatta för mig..Alltså hur mycket proteiner, kolhydrater och fett jag ska få i mig på en dag. Jag har testat flera recept och stött på både bra och mindre bra (läs goda & mindre goda) för de allra flesta recept har mättat mycket och smakat bra! Jag har fått fler förslag till nya måltider och sätt att komponera dem och framförallt kommit till insikt (en gång för alla) hur viktig frukosten är liksom att äta regelbundet för att hålla blodsockret i schack!
 
 Något som förundrar mig är att jag inte har känt något direkt sötsug! När jag plockade ihop kalaspåsarna med godis till Ellies kalas vattnades det såklart i munnen....men det där ordentliga sötsuget har inte kommit fram något alls! Men det har ju såklart att göra med att jag numer har ett stabilt blodsocker och jag är inte hungrig!
 
Nu kommer nästa steg i programmet -träningen! På onsdag får jag mitt träningsprogram som jag ska följa och kommentera varje dag. Jag lämnar också en kommenterar kring min kost/allmänt mående varje dag och en gång i veckan får jag feedback från dietisten. Nu ska jag också få feedback från min PT en gång i veckan!
 
Det märks på mina mått och på vågen, samtidigt som det verkligen inte känns som varken uppoffringar eller diet! En skön känsla att faktiskt hitta någonslags balans i livet <3
 
En av de viktigaste aspekterna med detta koncept är att det  INTE rör sig om någon svältdiet som många PT kör med! Mitt rekommenderade intag varje dag hamnar på 1672kcal, vissa dagar blir det lite mindre och vissa dagar blir det lite mer (men i så fall bara enstaka tiotal kcal över). Och kaloriintaget varierar såklart beroende på vilka mål du har! Jag behöver ju minska några kilon så därför äter jag med ett visst underskott.
 
Så när jag kört med träningsprogrammet ska jag ta mig en stark funderare om jag inte ska fortsätta med detta några månader till -allt för att skapa hållbara vanor för framtiden <3
 
Puss å kram
 
 
 
 
 
 
Taggar: kost, kostplan, mammafitness, pt, ptonline;

Kommentera inlägget här :